12.3.14

master yapamazsam masterchef olurum.

g'mornin okuyucu!

öksürük nöbetleriyle anamı, babamı,
enveri, apartman sakinlerini
ve kimbilir nicelerini uyutmadığım bi gecenin sabahından
utanmaz utanmaz sırıtan bi g'mornin!

bugün üç buçuk senedir yapmam gereken bişeye el atmaya karar verdim,
tez yazmak!

zavallı enverin
"lütfen bi iki haftada bitsin" yalvarışlarına çok dayanamadım,
danışmanıma danışsam işin sarpa saracağının da bilincindeyim
başladım kendim yazmaya.

bütün master ve doktora öğrencilerine önerilerim var.
dinlerseniz yarım dönemde size diploma aldırırım,
dinlemezseniz sekiz dönemin harcını ödeyin,
beni ilgilendirmez.
yani ben öyle yaptım, kimseyi ilgilendirmedi ondan diyorum.

şimdi okuyucu,
akademisyenlik ego gerektiriyo, kibir gerektiriyo,
en çok ben bilirim ben saksı değilimcilik gerektiriyo.
önce kendine bi bak,
askerliği ertelemek için ülkenin en geçerli sebebine sahip değilsen
bulaşma.

bölüm başkanının yalvararak çağırdığı öğrencisi,
lütfen yarınki mülakata girme bizde kal dediği,
bütün derslerini bi dönemde bitireni olsan da
o tez uzayacak.
bunu da aklına sok.

mümkünse türkiye'de yapma bu işi.
açık öğretim diplomasıyla
ingiltere'de master yapan bi tanıdığım var,
onu gördükçe kafamı duvarlara sürtüp
kıvılcım çıkartasım geliyo.

beyin göçünü sonuna kadar destekliyorum!
-sevdiklerim hariç.-

imkanın varsa onbeş yirmi yıl öncesinde yaşa okuyucu.
bizim gibi bölüm oku, alan seç ihtisas yap,
sonra alese dil sınavlarına mülakata gir
seçilip onca insanın bedduasını al,
bilme kaç kredi tamamla
bilmem kaç laba gir
bilmem kaç seminer ver,
milyonlarca yayın oku
sciencedirect'in gizli hesaplarına eriş falan derdin yok.
beş yıl okusan yüksek meendizsin.

lisans zamanındayken bizim gibi
kuğusu yahni yapılmış ingiliz kraliçesi edasıynan gezme.
hocalar da bizle muhatap olmuyodu gerçi,
ama biz görüyoduk yalakalar vardı
sekiz on referansları oluyodu,
hayat çok kremdölakrem!

ya da ben buyum de,
kendinden ödün verme.
sürün sonra.
oh iyi oldu sana.
gel kafalarımızı tokuşturalım.






15 yorum:

  1. işte sürünen ben geleceğim de kötüü püüü olsun bana hakettim :)

    YanıtlaSil
  2. Adsız15:14

    şimdi bunun üstüne nispet yapmak gibi olmasın da bu haziran diplomayı alıyorum nihayet :)) darısı diğerlerinin başına... liseden sonraki sekiz yıl üniversiteyle uğraşıp sonunda iki yıllık halkla ilişkilerden mezun olmak paha biçilemez valla müebbet hapisten kurtulmuş gibi hissediyorum ciddi ciddi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sekiz yıl üniversiteyle mi uğraşmaak?! vay canına ben dört yılı ikide bitirmenin yollarını aramıştım ama zalım öğrenci işleri müsaade etmediydi. darısı benim bu haziranıma..

      Sil
    2. Adsız19:00

      :))

      Sil
  3. oyh çok benzer hisler içindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok benzer haller içindeyim. zira kütüphanenin özel çalışma odaları camsız penceresiz, kaloriferi kapatmasız ve kafamın morumsu bi balon haline gelmesi an meselesi. üstüne bi de gereksiz insan gerginliği. biri beni kurtarsın!

      Sil
  4. icim niye ciz etti :(
    galiba okuyamadigimdan
    yazdiklarinin bir kelimesini cakmadim desem
    gülmeeeeeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay estağfurullah ablam, biz de anlamıyoz ki bitmiyo bi türlü..

      hem hastayım, hem yaşlı! uzmana ihtiyacım var benim, nooğlur gel bizde kal!

      Sil
  5. Adsız12:24

    Merhaba ben Sevim.
    Yazınız ilgimi çekti bir senedir üniversite
    Bitirme tezini yazmakta olan oğlumu idare
    Etmekten ruh sağlığım altüst oldu. Allahımdan
    Diliyorum emekleriniz yerini buldunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Sevim Hanım, afedersiniz ama oğlunuz iyi bir dayak istiyo. dünyada master tezi, doktora tezi gibi insanın canını çıkarası şeyler olduğunu kendisine bi hatırlatın, şımarıklık yapmasın anaların ruh sağlığını bozmasın bu oğullar. allah ikinize de kolaylık versin, tez zamanda kurtarsın.

      (içinde tez geçen tüm deyimler imha olsun!)

      Sil
  6. öyle idealisttik ki ne yapacağımızı biliyor herkes bizi havada kapacak sanıyorduk, gerçeklerle üniv. biterken son dönemde tanıştık, birbirimizi hiç sevmiyoruz, okudukta ne oldu !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle katıldım ki her kelimesine, her noktasına virgülüne. bazılarımız hala öyle idealist ki etrafındaki insanlar kendisine insan gibi davranacak sanıyor, sevgiyi geçtim saygı beklemek şımarıklığında bulunuyor. biz o gerçeklerle de birbirimizi sevmiyoruz artık, bekledik de ne oldu..

      Sil
  7. alese kayıt yaptırdım bende.
    Niye yaptım bilmiyorum.
    Kpssye girecekken ona da gireyim dedim sanırım.
    Kpss tek aşına gitmiyor sanırım kimi alese kimi ygsye kayıt yaptırmış ki bi geri dönüş gibi.
    Akademisyen olmak istemiyorum ben. Ama yüksek lisans yapıp bırakayım istiyorum.
    Var mı acep öyle bişey?
    Neyse 3 yıla o puanı kullanacak bi yer bulurum herhal.
    Adam akıllı bi puan alabilirsem tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alırsın alırsın, ben tek test çözmeden 98 almıştım. kolay ales, azıcık dikkat istiyo sadece. bi de sabır istiyo, beş elbisesi olup kombinleyemeyen ayşeyi falan yolmazsan hemencik bitiyo.

      tam ben olmayı istiyomuşsun sen (: ben de akademisyen olmak istemiyodum, hala da istemiyorum. akademisyenlik egoyla doğmayı gerektiriyo, üç buçuk senede çözdüm bunu ben. türkiye'de bilim falan da yapılmıyo ayrıca. bi tezi referans almadan yazamıyosan, önceden yapılmamış bişeyi denediğin için zorlanıyosan bu kadar; böyle bilime tüküreyim ben.

      masterı bitirirsem devam etmicem. özel proje, tübitak bursiyerliği falan alabilirsen çok şey kazanırsın, çok şey öğrenirsin ki umarım öyle olur. bu da vizyonunu genişletir, iş hayatında sana çok katkıda bulunur ama akademisyenlik sanıldığı gibi değil, en azından gördüğüm okullarda öyle. yap masterını, devam etme bence de.

      allahım verdiğim akıllara bak, insan bi bilime teşvik eder..

      Sil

 
;