23.7.12

arakan diye bi yer var, biliyo musun?


arakan diye bi yer var, biliyo musun?
myanmar'ın batısında.
myanmar nerde mi?
 sen iftara ne yesem diye düşünürken,
bebeklerin mangal yapıldığı yerde.


arakan nerde biliyo musun?
müslüman kardeşlerinin çığlıklarının yükseldiği yerde.
katliamın, tecavüzün,
yağmanın merkezinde.
insanlığın öldüğü yerde..


"güya" barış dini mensubu budistler,
son bir ay içinde 1000den fazla müslümanı katletti.
 bir asırdır onları müslüman oldukları için
ömür boyu ücretsiz çalıştırdıkları yetmezmiş gibi..
camiler yakılmaya, kadınlar tecavüze uğramaya,
çocuklar, bebekler vahşetin ana malzemesi olmaya devam ediyor.


ırkçılık, soykırım, katliam kelimeleri
her gün tekrar tekrar hayat buluyor orda.
 senelerdir böyleymiş de haberimiz yokmuş
(seni bilmem ama benim bu kadar haberim yokmuş en azından..)

 
 cevabını almayacağımı çok iyi bildiğim bazı sorular var..
gözyaşı müslüman coğrafyasının dışına ne zaman çıkacak?
bm ne b.k yemeye devam ediyo?
richard gere ve turuncular şimdi nerde?
bizim hükümetimiz neden bişey yapmıyo?
ya da yaptı da benim mi haberim yok?

gazze, şeria, afrika yetmedi mi?
sadece kendi dininden olanı mı savunman gerekiyo bu hayatta,
aynı yoldan gitmiyosan yok olmasına göz yumabiliyo musun?

mslüman olmadığı için "senin dinin sana benim dinim bana"
demeci veren, budistleri eleştirmeyen adamlar(!)
insanlığından utanıyo mu?

insanlar ölürken kime nerden laf sokarım,
ne derim de sansasyon olur diye düşünmek
vicdanın hangi kısmına sığıyo?

bi çıkarın olmadığında (petrol, maden..)
o bölgenin sorunlarına el atmana da gerek kalmıyo dimi?
"barış" getiremiyosun..

maç mı izliyosun, gösterime yeni giren bi filmi mi?
elbette müslüman oldukları için bu zulmü görmeleri
içimi fazlada sızlatıyo ama,
insan yahu bunlar.
hristiyan da olsa, başka ırktan,
başka mezhepten, hatta başka dünyadan da olsa
insan.
senin gibi, annen baban gibi, çocuğun gibi..










14 yorum:

  1. shine10:28

    bilmiyordum, blogunda görünce ne kadar acı dedim haberlere göz gezdirdim şöyle bir..... keşke bakmasaydım......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. görmeyince seziilmiyoor mihribaaaannn

      Sil
  2. ve Allah hala zaman taniyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çünkü bi vaadi var..

      Sil
    2. icimi kanatiyor bu semmma..no words.

      Sil
  3. zalimler icin yasasin cehennem!
    derimya semmam ahlariz puflariz anca bakariz
    garip geldi garip gidecek müslümanlik

    YanıtlaSil
  4. Allah yardım etsin çok feci insanın içi sızlıyor görünce haberim yoktu!
    Öğrenmiş oldum ama sızım ne kadar sürer ne zaman unuturum bilmem dünya bu çekiyor insanı kendine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onlara bu dünyada yardım etsin, yapabilecek birşeyi olup susanlara ahirette..

      Sil
    2. amin deyip diyemeyecegime dair kararsiz kaldigim bir soz yazmissin kuzu..

      Sil
  5. Adsız13:32

    ALLAH TEZ HESAP GÖRENDİR EVETTT AMAAA MERAK ETMEYİNKİİ O MASUM YAVRULARR İNŞALLAH CENNETİN GÜZEL YERLERİNDEDİRR ŞUAN..RABBİMM O MAZLUMLARAA BUNLARI YAPANLARAA ÖYLE ACILAR YAŞATSINKİİİ TOPRAK KABULL ETMESİNNNN..ÖLEN MÜSLÜMAN KARDEŞLERİMİZEEE RAHMET DİLİYORUMM ŞU MÜBAREKK RAMAZAN BAYRAMINDAAA...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin..yorumunuz için çok teşekkür ederim, bi mikrofonla yazılmış havası yok değil(:

      Sil
  6. Adsız14:28

    zalimin zulmü varsa yüce mevlamın NE büyüüüüüük bir azabı var ?

    YanıtlaSil

 
;